Kia'ora, rugby en kiwi's: Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Anne en Rein - WaarBenJij.nu Kia'ora, rugby en kiwi's: Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Anne en Rein - WaarBenJij.nu

Kia'ora, rugby en kiwi's: Nieuw Zeeland!

Door: Ann en Rein

Blijf op de hoogte en volg Anne en Rein

01 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Tijd vliegt, wat ook gelijk ons excuus is voor de ietwat late verslaggeving... Sorryyy!
Je word ook wel een beetje lui van zo'n reis... Wat er miss ook mee te maken kan hebben;-) Bij deze dan ook een langer reisverslag. We zitten alweer op 2/3 van onze droomreis... Verschrikkelijk 't idee dat we nog maar een maandje hebben!!!

We hebben momenteel bijna een maand rondgereisd door het beeldschone land waar rugby is verheven tot religie:) Jaja, heerlijk Nieuw Zeeland!
Een land dat zo anders is vergeleken met de Pacific bounty eilandjes.. Op Samoa/Fiji zweet je s'nachts je nest uit. In NZL kom je daarentegen als een ijsblokje je camper uitgebibberd. Ook het feit dat op de Pacific alles 'makkie an' gaat was hier in NZL weer even wennen. Toeterende kiwi's (lokale NZL'ers) omdat je 80km/h rijd op een snelweg brengen je dan weer terug naar de Westerse werkelijkheid.

Al op dag 1 in NZL was er gelijk een flinke reünie georganiseerd in Auckland. Rein z'n zussie (Merel) loopt stage in Auckland en was toevallig net weer herenigd met d'r Belgische lover Glenn die 'even' over was komen vliegen. Ook Rein z'n ouwelui (Keessie & Rebek) waren net aangekomen en zouden die dag erna hun rondreis op het Zuidereiland vervolgen. Het was super gezellig! Waar we op de Pacific vaak al om 9:00u op ons bed lagen (was verder niet veel te doen) was het nu zowaar een latertje... Na 12u naar bed haha, echt te gek;-) Bizar gevoel om met de (schoon)fam halverwege de wereldreis a/d andere kant v/d wereld biertjes te drinken.

Met z'n 2'tjes zijn we in de dagen erna via de reusachtige Kauri-bomen naar de Bay of Islands gereden. We hebben tijdens deze reis natuurlijk een budget, en lieve Ann is hierbij de boekhoudster. Elke dag is het dan ook maar weer de vraag hoe de bui is van deze strenge dame. Slechte bui betekent op een houtje bijten... Goede bui betekent leuke dingen doeeen!
Bij de Bay of Islands hadden we perfect weer en ook Ann was in opperste stemming:) We zijn dus lekker gaan varen en echt mega veel dolfijntjes gezien! Mega toffe tour want speciaal voor (schoon)zussie Renee kwam er ook nog een hamerhaai van 4 meter buurten.

Via het avontuurlijke Rotorua zijn we naar het Zuiden gereden. Hier zijn we met skelters een berg afgesjeest... Mega gaaf! Ook nog gemountainbiked, maar dat viel tegen... Wereldreissie is namelijk niet echt goed voor de conditie;-) Als ontspanning bijgekomen in natuurlijke modderpools. Super lekker hoor maar de geur v/d modder krijg je dus never nooit meer uit je kleding.

Zoals eerder aangegeven is NZL de bakermat van het moderne rugby. Rein shopt hier dan ook voor het eerst meer dan Ann! Tassie zit inmiddels vol met rugbyshirts hèhè:) Ook zijn we nog even gaan buurten bij Rein z'n NZL'se rugbymaten Reyne & Jesse op het Zuidereiland. Clubgenoot Daniel (aka The Beast) was hierbij present. Een ware mannenavond, super gezellig. De volgende dag mochten we als gevolg dus op een houtje bijten... De boekhoudster vond het iets minder leuk als enige vrouw op de mannenavond;-)

Hierna zijn we naar het hoge gebergte van het Zuidereiland gescheurd. Schitterende landschappen en ruige rivieren maken het toch weer anders vergeleken met het Noordereiland. Bij de beroemde Frans Jozef glacier (grote sneeuwhoop) hebben we een helikoptertour gedaan. Eng, maar zo mooi en bizar om te zien! Bovenop de glacier nog ff sneeuwballen op de piloot staan gooien, toch nog echte winterpret;-) Vanaf de glacier zouden we in 8 dagen weer naar het Noorden reizen samen met Kees, Rebek en Meer. Tijdens deze rit zijn we naar het beeldschone AbelTasman park geweest. Hier hebben we als echte survivalaars een dag gekayakt en een dag gewandeld! Zelfs nog in een tentje geslapen, wat een actie. Tot Ann d'r vreugde ook nog zeehondjes gezien.. Wat betekent dat we nu alleen nog maar zeeschildpadden hoeven te zien volgens onze checklist;-)

In het weekend zijn we nog een keer bij de kiwiboys Reyne, Jesse en Beast langsgegaan om te stappen in hun wereldstad Blenheim. Achteraf gezien is het geen Las Vegas gebleken maar was het wel bere gezellig met Rein z'n maatjes. Grappig genoeg veranderen sommige dingen nooit... De boys waren dan ook weer ouderwets lam en niet te vervoeren (jammer dat Goldy er niet was)!

Zoals eerder gezegd vliegt de tijd voorbij, want a.s. maandag vliegen we alweer door naar het land v/d kangaroes en harige vogelspinnen... Aussie! Hier reizen we p/camper van Cairns naar Sydney. Halverwege posten we voor onze trouwe lezers weer een verslag!

• 01 Februari 2014 - 08:46

Mike:

Heey vakantie gangers

Klinkt allemaal erg leuk het werd inderdaad tijd dat jullie weer eens wat zouden schrijven hahah.
    En super dat jij zelfs op vakantie een boekhouder heb haha
    Ga allebei nog maar lekker genieten want een maand is zo voorbij

Groetjes ons

• 01 Februari 2014 - 10:15

Coleta:

Weer een geweldig verhaal om te lezen!
    Wat maken jullie veel mee! Zo gaaf!
    Hopen snel weer een paar foto's te zien :)

Geniet nog van jullie laatste daagies in nzl..
    En dan heerlijk op naar de zon.. Toch an ;)

Kus

• 01 Februari 2014 - 13:50

Mariette:

Klinkt allemaal zo superleuk!!!!!! En ik zie het gezicht van Anne al voor me als er teveel geld over de balk gegooid wordt Rein....haha. Ik ben zo benieuwd naar alle fotootjes envoor jullie is een maandje nog maar kort maar voor ons hier in dit kikkerlandje best lang. Geniet nog maar lekker!!!!!
    Dikke kus mam

• 01 Februari 2014 - 14:42

Evita:

:) heeeerlijk om te lezen!!! Toevallig gisteren weer op jullie site gekeken of er al wat over het prachtige land op stond....was net iets te vroeg! Geniet van jullie laatste weekend daar en dan op naar nog een fantastisch ander land!!! Ook zo ontzettend gaaf daar! Tip: schildpadjes geboren zien worden op het strand van Mon repos conservation park Bargara!! Dit was precies 4 jaar geleden voor ons (2-2) en precies een jaar later werd ons eigen 'schildpadje' Ryan geboren!!! :). Have fun!! Kuss

• 01 Februari 2014 - 15:13

Maddy:

Heerlijk om weer zo'n verhaal te lezen!
    Super!
    Geniet ervan!
    Grtjexx

• 03 Februari 2014 - 18:28

Miranda:

Haha wat een topverhaal weer!! Hoor het wel zo nu en dan van An maar wat maken jullie gave dingen mee zeg! Toppie :) hihi An de boekhoudster, goed bezig hoor meissie.. Nog een maandje Aussie dus je hebt nog wat te gaan!
    Lekker naar de warmte en dan na een maandje thuis (jeej) ;)
    Geniet er nog lekker van! En goede reis! Xxx

• 21 Februari 2014 - 12:01

Mw Grutjes:

Ook deze had ik even gemist :) maar super leuk om te lezen!! ik krijg zelf ook weer helemaal zin om te gaan reizen als ik dit lees! geniet er nog even lekker van!! ik ben heel benieuwd hoe het met het kasboekje erbij staat nu zo aan het einde van de reis haha.

dikke poemels!!