Aussie, aussie, aussieeeee - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne en Rein - WaarBenJij.nu Aussie, aussie, aussieeeee - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne en Rein - WaarBenJij.nu

Aussie, aussie, aussieeeee

Door: Rein en Ann

Blijf op de hoogte en volg Anne en Rein

02 Maart 2014 | Australië, Sydney

Zoals beloofd hierbij alweer ons laatste verslag van deze onvergetelijke reis. De laatste maand hier in Aussie leek nóg sneller voorbij te vliegen. Jullie zullen er dan ook niet van staan te kijken dat we ECHT nog lang niet terug willen. We hebben ook hier weer zulke mooie dingen gezien!

Op 3 februari kwamen we aan in zomers Sydney. We verbleven hier 3 nachten vlakbij het centrum genaamd Kings Cross. We vonden het hier opvallend druk en de lichtjes deden ons aan A'dam denken. Afijn, het bleek dus de hoerenbuurt van Sydney te zijn, altijd lachen! Met behulp van de Hop-on&Hop-off bus hebben we de meeste dingen wel gezien in deze giga stad. Waar Rein z'n lol op kon in NZL met alle rugbyspulletjes, was het nu de beurt aan Ann... Uggs, Cotton On, en zat andere modemerken werden meegenomen. Uiteraard werd hier een oogje toegeknepen vwb het budget;-)

6 februari vlogen we vanaf Sydney verder richting de Noordelijke plaats Cairns. Vlucht ging top alleen ons campertje ophalen viel tegen. Daar Ann d'r creditcard het niet deed en die van Rein was geplunderd voor het shoppen konden we de borg niet betalen. Gelukkig is Unc Hans altijd vroeg op en bereid geweest de borgstelling te fixen! zo relaxed!!! THANKS UNC!!! We kregen de camper uiteindelijk mee. ;)

We zijn de dag erna richting het beroemde en tevens oudste regenwoud ter wereld gereden; Cape Tribulation. Onderweg bij Daintree nog even salties (zoutwaterkrokodillen) gespot in de rivier. Grootste die er rondzwemt schijnt 4,5 meter te zijn, dus het viel mee;-) Helaas bleek het dus 'wet season' te zijn, wat inhoud dat het hier weken achter elkaar kan regenen. Bofkonten dat we zijn zaten we precies in zo'n 'los buitje' van een week:( De wieltjes van de camper verdwenen zowaar onder water. Ann was dit al snel zat.. we zijn natuurlijk niet op wereldreis om lijkbleek terug te komen ;) Tot overmaat van ramp was Rein vlak voor vertrek de autosleutels kwijt geraakt... Er was enige paniek in de groep maar gelukkig is alles goed gekomen. De weg terug was ook een avontuur want er stroomden rivieren over de weg en bomen waren omgevallen. De camper had hierdoor de ultieme proef doorstaan. Het regenwoud was natuurlijk bizar mooi!

In de opvolgende dagen richting de zon gereden in het Zuiden. Je kunt hier niet in de oceaan zwemmen ivm dodelijke kwalletjes, crocs, haaien en nog veel meer enge beesten. Daarom heb je hier bij de grotere plaatsen mooie lagoons (buitenzwembaden met strandjes). Via Atherton Tablemountains hebben we een watervallentour gedaan. Tijdens 1 vd wandelingen was Rein zich aan het uitsloven. Hierbij stond hij bijna op een grote hongerige zwarte slang. We zijn hierna dan ook maar gestopt met verre wandelingen;-) We hebben nog wel een uitzondering gemaakt bij de Wallaman falls. Een waterval van 260 meter hoog. Echt te bizar voor woorden... Zo machtig om te zien!

Highlight van onze Aussietrip was absoluut de 3-daagse zeiltrip naar de Whitsunday islands. Met zo'n 25 jongeren zijn we heerlijk gaan varen rondom deze mooie eilandjes in het Great Barrier Reef. Het weer was echt perfect dus daar hadden we zoveel geluk mee. Zonnen, snorkelen, strandjes bezoeken, biertjes drinken onder de sterrenhemel, hmmm echt 200% genoten!!! Zeker een aanrader voor iedereen die nog van plan is naar Aussie is te gaan. Het leukste van de trip was dat we geen bereik hadden met onze telefoons. Toen we dus weer bereik hadden kregen we het allerleukste nieuws te horen... Dunc&Dais hun zoontje was geboren CAS! Zo gaaf! In de avond hier natuurlijk op geproost en ook weer afscheid genomen van onze zeilvrienden.

In de opvolgende dagen via Bundaberg naar Brisbane gereden. Bij Mon Repos (Thanksss voor de tip Evita) hebben we nog super schattige babyschildpadjes geboren zien worden. In het weekend aangekomen bij kiwi-maatje Goldy. Hij woont in Surfers Paradise, ongeveer 1 uur onder Brisbane. Super om hem weer te zien en het werd weer een ware mannenavond (helaas voor arme Ann);-) Zowaar tot 3 uur gaan stappen, applausje voor onszelf;-) De volgende dag samen met Goldy naar het pretpark 'Dreamworld' geweest.. Echt mega gaaf. Ann was in de meeste attracties stoerder dan de boys, haha!

Na het te gekke weekend stond de dagtrip naar Fraser island gepland. Ook hier weer hele mooie dingen gezien vanuit onze 4-WD. Daar we dit verslag niet eindeloos lang willen maken, besparen we jullie de details. ;)

Afgelopen week in Brisbane geslapen bij vrienden van Ilse. Wow, die lui hebben een villa met het mooiste uitzicht op de stad! Zwembad, prive bioscoop en alle luxe die we maar wilden. Dat is weer even wat anders dan ons campertje.
Afgelopen weekend met Eric, Ilse en hun baby'tje Kees afgesproken bij Port Macquarie. Super om weer even bij te kletsen en wat een kanjer is die Kees! Ann was alleen maar met de baby aan het knuffelen. Ze mist d'r kindjes thuis (kdv) toch wel!

Inmiddels zijn we weer in de stad waar onze Aussie-trip begon; Sydney. Dinsdag vliegen we weer naar huis. We kunnen het nog niet helemaal bevatten. Maar natuurlijk toch ook wel weer leuk om naar huis te gaan!

Voor diegenen die ons gevolgd hebben, super lief!!!
We zien jullie weer in ons koude kikkerlandje (snik snik) of natuurlijk in ons nieuwe huisje a/d Leen van der Houwenstraat 24 te HvH!:)

Xxx
Globetrotters Ann & Rein

• 02 Maart 2014 - 08:33

Marieke:

Wouw an en rein, wat een geweldige verhalen, de meeste heb ik gelezen wat een geweldige avonturen hebben jullie mogen beleven!!! Genieten jullie nog even want voor
    Jullie het weten zijn jullie inderdaad weer in ons koude kikkerlandje. Maar er zijn genoeg mensen die jullie weer met een warme knuffel zullen omhelzen!!
    Geniet ervan en daarna vol aan de bak in jullie eigen paleisje! Tot snel xx marieke

• 02 Maart 2014 - 09:37

Milou:

Haii Lieverds.

Dit was alweer de laatste en wat een gaaf verhaal weer!! Heb genoten van jullie verhalen en foto's!
    Wat hebben jullie een hoop meegemaakt in die 3 maanden!
    Het is bizar snel gegaan, voor jullie helemaal misschien. Over een paar nachtjes staan jullie inderdaad alweer op schiphol als twee negers! ;) haha.. Ook ik kan dat nog niet echt bevatten..
    Geniet nog even van de allerlaatste momenten in dat heerlijke zonnetje daar en een hele goede terugreis van 27 uur! Pfff.. maar veel slapen dan komt het vast goed! ;)

Tot over een paar daagjes!!
    Dikke kusss!

• 02 Maart 2014 - 09:59

Miranda:

Lieffies! Leuk stuk weer! Super dat jullie zo genieten en gave dingen meemaken!
    Nu dan toch echt de laatste dagen!! Geniet er nog maar even goed van dan straks weer snel knuffelen, jeej ;)
    Dikke kus

• 02 Maart 2014 - 10:22

Thijs Vallie En Rebbel:

Joooh dikke negertjes!

Super gaaf zeg wat jullie allemaal mee gemaakt
    Hebben daar. Helemaal niet jaloers ofso!
    Hoop dat jullie een super tijd hebben gehad.
    Tot volgende week en we zijn benieuwd naar jullie
    Heldhafige storries ;-)

Dikke kussen van ons en Rebbeltje natuurlijk

• 02 Maart 2014 - 11:05

Maddy:

Geweldig verhaal weer!
    Een Super reis geweest zo te lezen!
    Nog even een paar zomerse biertjes achter overslaan nu en morgen!
    en dan zie ik jullie in Juni weer!!
    Dikke zomerse knuffel uit ZA

• 02 Maart 2014 - 12:50

Evita:

Heerlijk om jullie verhalen weer te lezen en super dat jullie naar Mon Repos zijn geweest!! En Fraser Island...Lake MacKenzie!!!toch wel 1 van de mooiste plekken vond ik! Wat een prachtige ervaringen hebben jullie er weer bij! Geniet nog van de laatste dagen en alvast een hele goede reis terug en dan straks iedereen weer (en voor het eerst: Cas!;) ) zien, ook een heel leuk vooruitzicht!! Kusss Eviet